Host only with the best web hosting provider. Get quality hosting from hostmonster web host.

Протокол № 1 к.

Друк
Дата публікації Перегляди: 1242

 

Протокол

 

 громадської конференції на тему:

«Трансформація структури та діяльності Міністерства внутрішніх справ України на шляху до Європейської спільноти – погляд громадськості»

 

 

25 липня 2013 року                   № 1                 м. Рівне, пр. Миру, 7 А,

                   конференц-зал Федерації професійних

  спілок України в Рівненській області

                                                                                           

Конференцію проводять:

Голова Ради громадської організації «Громадянський поступ»: Пюрко Ігор Миколайович.

Секретар конференції, помічник голови Ради громадської організації «Громадянський поступ»: Шелюк Альона Федорівна.

За участі голови громадської Ради при Рівненській обласній державній адміністрації Ходаковського Юрія Леонідовича; голови громадської Ради при УМВС України в Рівненській області Паліюка Миколи Григоровича; керівника робочої групи «Народна колегія – Народний контроль» у Рівненській області Дорошевої Алли Миколаївни.

 

Присутні : 

- Протоієрей Григорій Горбач – начальник зв’язків із громадськістю (Українська Православна Церква – Київський Патріархат);

- Рачковський Юрій Тимофійович – головний редактор газети «Рівне-Ракурс»;

- Садовник Алла – журналіст газети «Рівне вечірнє»;

- Мусій Володимир Володимирович – журналіст газети «Козацькі лаври»;

- Мамотюк Вікторія – Інтернет видання «Під прицілом»;

- Сімчук Валентин Андрійович – заступник генерального директора Рівненської обласної державної телерадіокомпанії;

- Мастюк Олександр Володимирович – головний черговий менеджер командного центру 13-го армійського корпусу;

- Богдан Володимир Сергійович – заступник командира з виховної роботи 55 окремого лінійного вузлового полку зв’язку;

- Михальчук Юрій Володимирович – начальник управління матеріального забезпечення УМВС;

- Цубера Владислав Олексійович – тимчасово виконуючий обов’язки начальника управління кадрового забезпечення УМВС в Рівненській області;

- Сірук Микола Денисович – перший заступник голови Федерації професійних спілок України у Рівненській області;

- Ольховець Петро Леонтійович – сільський голова Глинської сільської Ради;

- Мазурець Володимир Миколайович – всеукраїнське об’єднання ветеранів;

- Вороницький Микола Романович – РОО ТВУН;

- Члени громадської Ради при Рівненській обласній державній адміністрації;

- Члени громадської організації «Громадянський поступ».

 


Хід проведення конференції :

 

1.  Аналіз заходів реформування МВС України за період 1991 – 2012 рр. (структура, чисельність, завдання). Стан грошового та матеріально-технічного забезпечення діяльності співробітників міліції та їх соціальний захист на теперішній час. Проблемні питання діяльності органів внутрішніх справ України (в т. ч. у Рівненській області) на теперішній час.

 

Слухали доповідь: начальника управління матеріального забезпечення (МЗ) УМВС України в Рівненській області –Михальчука Юрія Володимировича, який довів до присутніх аналіз заходів реформування МВС України у Рівненській області за період 1991 – 2012 рр. (структура, чисельність, завдання),стан грошового та матеріально-технічного забезпечення діяльності співробітників міліції та їх соціальний захист на теперішній час. В ході проведеного реформування середній вік працівника міліції на Рівненщині  складає – 27 років, проведено ряд  заходів по скороченню штатних працівників, на сьогодні чисельність атестованих співробітників міліції Рівненщини близько 3500 чол.

Заробітна плата нараховується відповідно до посадового окладу та вислуги років (заробітна плата молодого офіцера міліції складає понад 2000 грн.,співробітника спецпідрозділів в т.ч. Беркут понад 4000грн).

Одним із основних проблемних завдань МЗ МВС України у Рівненській області є добудова та ремонт районних райвідділів міліції, особливо у м.Сарни.

 

2. Порівняльний аналіз функцій, повноважень, структури та чисельності органів внутрішніх справ країн Західної Європи, Росії, США, Грузії та України.

 

Слухали доповідь: заступника голови громадської організації «Громадянський поступ» – Хацановського Віталія Станіславовича, який довів до присутніх порівняльний аналізу функцій, повноважень, структури та чисельності органів внутрішніх справ країн Західної Європи, Росії, США, Грузії та України. Після чого зроблено такий висновок:

 правоохоронні органи спостерігаємих країн Європи та США в даній чисельності (в середньому цей показник складає країн Західної Європи,США,Грузії – 232 співробітника на 100 тис. населення,окремо Грузія після реформи-173, Росія після реформи -636, Україна сьогодні -389 лише атестованих) структурі та завданням ефективні та мають найбільший рейтинг довіри свого населення (РДН):75-84%. Разом з тим проведена реформа МВС Росії не дала очікуваних результатів – РДН до Російської поліції складає 7%.

 

3.  Порівняльний аналіз головних заходів успішної реформи МВС, що проведена в Грузії, США, Японії, Польщі, Чехії.

 

Слухали доповідь: голови постійно діючої комісії з моніторингу громадської думки та зверненнями громадян громадської організації «Громадянський поступ» – Алєксєєвич Світлану Петрівну, яка виступила із порівняльним аналізом головних заходів успішної реформи МВС, що проведена в Грузії, США, Японії, Польщі, Чехії. На підставі проведеного аналізу зроблено такий висновок, успішність реформи Міністерства внутрішніх справ даних держав забезпечило обов’язкове виконання наступних заходів:

- повна люстрація усіх співробітників МВС (проведена в  усіх 3хпострадянських країнах, 60%).

- демілітаризація МВС (проведено у 4х країнах, 80%).

- децентралізація МВС (проведено у 2х країнах, 1 країна – Японія повернулась до центральної структури, 40%).

- основні зусилля зосереджено на роботі патрульної служби (проведено у 4х країнах, 80%).

- зведено до мінімального персональний контакт дорожньої поліції з водіями (проведено у 5х країнах, 100%).

- до роботи в поліції активно залучається населення (проводиться у 5х країнах, 100%).

- створено дієву та різнопланову систему внутрішнього контролю, в якій постійно проводиться ротація кадрів (проводиться у 5х країнах, 100%).

- введено жорсткий професійний відбір кандидатів для роботи у поліції (проводиться у 5х країнах, 100%).

- реформа була закріплена значним підвищенням заробітної платні поліцейським (виконано у 5х країнах, 100%).

- внесені зміни в діюче законодавство, які закріпили законодавчо-структуру поліції, чисельність, а також прийняті норми що унеможливлюють корупцію (проведено у 3х країнах, 60%).

- створені інститути цивільного контролю над роботою поліції (проведено у 5х країнах, 100%).

 

4.  Досвід реформування правоохоронної системи Грузії у 2005 – 2010 рр.

 

Слухали доповідь: голови Ради громадської організації «Громадянський поступ» - Пюрко Ігоря Миколайовича, який довів до присутніх аналіз   реформування правоохоронної системи Грузії у 2005 – 2010 рр.

Результат реформи: довіра громадян до поліції перед початком реформ 2003 р. – 5%, після реформи МВС у 2011 р. – 87%. В ході проведеного аналізу досвіду реформи МВС Грузії встановлено, що для реформування правоохоронних органів України, являється прийнятним:

- кардинальна зміна структури та функцій МВС (в основу покласти створення патрульної та кримінальної поліції);

- прийняття відповідних законодавчих актів про нелегальне майно; про застосування провокації на хабар;

- проведення люстрації співробітників правоохоронних органів;

- суттєве підвищення заробітної платні співробітникам за рахунок їх оптимізації ;

- введення нової системи кадрового підбору співробітників правоохоронних органів;

- нормативне закріплення відкритості для ЗМІ та громадськості діяльності міліції (за виключенням оперативно-розшукової діяльності);

- введення системи дієвого внутрішнього контролю правопорушень співробітників МВС;

- розформування ДАІ та мінімізація контактів патрульної поліції з водіями.

 

5.  Обриси та бачення функцій, повноважень, структурної організації та чисельності органів внутрішніх справ України по результатам реформи.

 

Виступили:

Начальник управління матеріального забезпечення УМВС України в Рівненській області – Михальчук Юрій Володимирович, який запропонував заходи реформування МВС проводити комплексно з усіма правоохоронними органами

 

Голова громадської Ради при Рівненській обласній державній адміністрації – Ходаковський Юрій Леонідович, який запропонував підійти відповідально та виважено до реформи, починати реформу із прийняття відповідної законодавчої бази, при цьому провести регіональні та загальноукраїнські громадські слухання. Правоохоронним органам потрібно бути відкритими для простих громадян  частіше та системно спілкуватися із громадськістю, щоб не допустити нової «ВРАДІЄВКИ».

 

Голова Рівненського обласного відділення Всеукраїнського об’єднання «Білорусь» - Пашкевич Микола Васильович, який підтримав ініціативу щодо комплексного реформування правоохоронних органів України та запропонував провести перевірку усіх співробітників міліції, щодо відповідності наявного майна до отриманої заробітної плати. Також вважає, що успішність реформи ґрунтується у прийняті  Законів України «Про  нелегальне майно», «Про застосування провокації на хабар» та приведення чисельності міліції України до європейських показників;

 

Юрист-консульт Рівненського відділення Української секції міжнародної поліцейської асоціації – Солімончук Анатолій Миколайович, який вважає, що реформування потрібно проводити у повному комплексі, тобто міліція, суд, прокуратура і т. д. . Також підтримує позицію, що успішність реформи ґрунтується у прийняті  Законів України «Про  нелегальне майно», «Про застосування провокації на хабар» та приведення чисельності міліції України до європейських показників;

 

Адміністратор непідприємницького товариства «Відкритий недержавний пенсійний фонд «Резерв Рівненщини» - Чеберак Олександр Іванович, який вважає, що потрібно комплексно підходити до реформи та попередньо прийняти  два Закони  «Про нелегальне майно», «Про застосування провокації на хабар»;

 

Начальник зв’язків із громадськістю (Українська Православна Церква – Київський Патріархат) – протоієрей Григорій Горбач, який підтримує ініціативу проведення даної реформи, щоб вона дала позитивні результати і рейтинг довіри населення (РДН) до міліції України після реформи становив не менше 80 %, а не як у Російській Федерації- 7 %;

 

Журналіст газети «Козацькі лаври» - Мусій Володимир Володимирович, який вважає, що правоохоронні органи категорично не хочуть співпрацювати із громадськістю, тому потрібно нормативно ввести системну співпрацю із громадськістю;

 

Головний редактор газети «Рівне - Ракурс» - Рачковський Юрій Тимофійович, який вважає, що потрібно змінювати Закони України на користь простих громадян, а саме для подолання системної корупції в Україні перейти до конкретних кроків прийняттям Законів «Про нелегальне майно», «Про застосування провокації на хабар» відповідно правоохоронні органи та і вся бюджетна сфера України само очиститься від хабарників та поборників;

 

Заступник Голови Федерації професійних спілок України у Рівненській області – Сірук Микола Денисович, який вважає що потрібно комплексно провести дану реформу в Україні та зменшити структурну чисельність правоохоронних органів (залишити висококваліфікованих співробітників із наявністю дипломів про вищу освіту), підтримати пропозицію щодо відповідальності за розробку та виконання пропозицій, по реформуванню правоохоронних органів, закріпити безпосередньо за РНБО України (принцип персоніфікованої відповідальності).

 

Голова постійно діючої комісії з моніторингу громадської думки за зверненнями громадян громадської організації «Громадянський поступ»– Алєксєєвич Світлана Петрівна, яка вважає, що дану реформу потрібно однозначно проводити комплексно, але при цьому обов’язково нормативно  створити в Україні механізми контролю   громадськістю усіх кроків правоохоронних органів. Успіх реформи прямо залежний від політичної волі керівництва України, по якому сценарію її провести – європейському (РДН 75-84%) чи російському(РДН- 7%).

 

6.  Підведення підсумків роботи, прийняття резолюції.

 

Провівши обговорення пропозицій усіх присутніх по даній темі - «Трансформація структури та діяльності Міністерства внутрішніх справ України на шляху до Європейської спільноти – погляд громадськості» постановили:

відповідальність за розробку та виконання пропозицій, щодо реформування правоохоронних органів, закріпити безпосередньо за РНБО України (принцип персоніфікованої відповідальності).

З метою успішного проведення реформування правоохоронних органів України рекомендувати керівництву держави обов’язково виконати, наступні заходи:

- кардинально змінити структуру та функції МВС (в основу покласти створення патрульної та кримінальної поліції);

- прийняти  законодавчі акти про нелегальне майно, про застосування провокації на хабар;

- провести люстрацію співробітників правоохоронних органів;

- суттєво підвищити заробітну платню співробітникам за рахунок оптимізації структури і чисельності до європейських стандартів;

- ввести нову систему кадрового підбору співробітників правоохоронних органів;

- нормативно закріпити відкритість для ЗМІ та громадськості діяльність правоохоронних органів  (за виключенням оперативно-розшукової діяльності);

- створити систему дієвого внутрішнього контролю правопорушень співробітників правоохоронних органів та висвітлювати  в ЗМІ щоденні результати її роботи ;

- розформувати ДАІ та мінімізувати контакти патрульної поліції з водіями.

 

Крім того, з метою стабілізації ситуації що склалася на сьогодні, невідкладно виконати до проведення реформи наступні заходи:

- створити єдину інформаційну базу даних про скарги на співробітників міліції;

- ввести проведення на основі масиву компрометуючих матеріалів (включаючи інтернет повідомлення), вибіркових атестацій як підрозділів, так і окремих співробітників із застосуванням детектора брехні. До їх проведення залучати членів громадських рад і депутатів різних рівнів;

- члени громадських рад повинні обов’язково залучатися у складі комісій по перевірці скарг на співробітника органів внутрішніх справ та долучатись до перевірки дотримання прав людини у чергових частинах, спецприймачах, ізоляторах тимчасового утримання;

- сформувати на принципах аутсорсінгу Сервісний центр при МВС України з надання послуг населенню (реєстрація автомобілів, видача прав і т. інше).

 

 

Голова Ради ГО «Громадянський поступ»    _______     І.Пюрко

Секретар конференції                                         _______     А. Шелюк 

Joomla 2.5