Host only with the best web hosting provider. Get quality hosting from hostmonster web host.

Спільна нарада по безпеці доріг

Друк
Дата публікації Перегляди: 948

Виступ 20.03.2017 р.
члена ГР при РОДА – Голови ГО «Громадянський поступ»
на спільній  нараді Заступника Голови Рівненської ОДА
щодо безпеки автомобільних доріг Рівненської області.

Актуальність проблеми утримання автомобільних доріг (АД) надзвичайно велика – 64% населення Рівненської області винесли дану проблему, як головну.

 Вона знаходиться у полі зору громадськості Рівненщини з 2015 р.

 Результати наступні:

 Громадський аналіз задекларованої Урядом реформи системи управління АД загального користування України (розпорядження КМУ від 31.03.2015 р. №432-р) носить формальний характер. На 80% який скопійовано з розпорядження Уряду М. Азарова від 31.10.2012 р. №837-р.

 Система управління АД України практично залишається пострадянською і незмінною з 2002 року та показує свою неефективність.

 Щодо Рівненської області – відповідальність за стан утримання АД державного значення – 2000,9 км; та 3142,3 км доріг місцевого значення покладено на Службу автомобільних доріг (САД) Рівненської області, яка є державною організацією та одержувачем бюджетних коштів, що спрямовуються на розвиток, будівництво, ремонт та експлуатаційне утримання вищевказаних доріг.

 У своєму управлінському штаті дана служба утримує біля 50 чоловік, які організовані у 9 структурних підрозділів. Практично, якісний стан управління залишається незмінним десятки років, лише у 2016 році пройшла заміна керівника САД (Удовічеко Петро Володимирович замість Проника Ю.Д.)

 Хочу відмітити, що у 2016 році ГР при РОДА провела певні заходи по  виконанню службових обов’язків керівництвом САД Рівненської області. Було прийнято Резолюцію Загальних зборів, у якій відмічено недостатнє виконання поставлених завдань на той час діючим керівництвом САД та надано ряд конкретних рекомендацій, які місцевими посадовими особами були проігноровані.

Відповідно була направлена Заява по даним проблемам  на Премєр-міністра України, що вплинуло на зміну керівника Служби автомобільних доріг Рівненської області.

Однак зрушень в кращу сторону не відбулося.

Тобто, громадськість на сьогодні відмічає небажання діючого керівництва САД у Рівненській області  до якісних змін у системі, відсутність стратегії експлуатації, утримання та ремонту ввірених Урядом України АД, залучення  новітніх технологій для проведення їх ямкового ремонту.

 Громадськість Рівненщини вже третій рік підряд, після революції Гідності, із-за корпоративної закритості державного органу – САД у Рівненській області поставлена у роль пасивного спостерігача діючої безгосподарності по утриманню та відновленню автомобільних доріг.

 І в першу чергу це стосується унікального Крітського міжнародного транспортного коридору №3, що проходить по Рівненській області: Краковець – Львів – Рівне – Житомир – Київ (Автомобільна дорога М – 06, Київ – Чоп).

 Дана дорога була капітально відремонтована за кошти третього кредиту:  Європейського банку реконструкції та розвитку та Європейського інвестиційного банку, на що витрачено 276 млн. 854 тис. євро народних грошей, та була прийнята в експлуатацію 27.12.2011 р.

 Але не зважаючи на відмінний сучасний ремонт, який провели міжнародні будівельні компанії,

якість утримання  автомобільної дороги М-06 Київ – Чоп Керівництвом Служби автомобільних доріг Рівненської області не витримує жодної критики, як по фінансуванню, як по виду та якості  ямкового ремонту, так і по допуску непрофесійних підрядних організацій до ремонту дорожнього полотна дороги, яке за останні три роки ними катастрофічно руйнується.

 Як приклад успішної діяльності системи управління дорогами наведу приклад Чехії, де методика проведення ямкового ремонту наступна:

1. Заборонені підряди. Дорогу робить тільки та фірма, яка виграла тендер. Тобто не можна виграти тендер і потім перезамовити укладання асфальту в іншій фірмі.

2. Дороги розподілені на 4 класи (категорії). Відповідно до кожної категорії присвоюється гарантія. Якщо дорога розвалилася - фірма ремонтує дорогу за свій рахунок.

1. Пішохідні доріжки в парках, скверах, прибудинкові доріжки - 5 років
2. Сільські дороги та інші малонавантажені дороги - 7 років
3. Регіональні дороги, що з'єднують міста - 8 років
4. Федеральні, високонавантажені дороги - 10 років

3. Фірми мають класність від 1 до 4, відповідно до категорій доріг.

Будівництво та ремонт доріг - діяльність підпадає під ліцензування. Щоб отримати ліцензію фірма повинна мати на балансі обладнання (тобто своє обладнання) плюс певну чисельність персоналу, в т.ч. навченого, з дипломами. Всі починають з 1 класу, тобто всі нові фірми мають право робити тільки доріжки в парках. Підвищити класність можна тільки після успішного проходження гарантійного терміну. Для збільшення класності, фірмі необхідно докуповувати обладнання та наймати додатковий персонал. Якщо протягом гарантійного терміну дорога розвалюється - фірма зобов'язана відремонтувати дорогу за свій рахунок. У разі коли дорога розвалюється - фірму можуть не підвищити в класності, а то й зовсім знизити, або взагалі відібрати ліцензію і занести в чорний список. 

Фірми дорожать ліцензією і класністю, тому що якщо вони схалтурили - у них більше не буде замовлень. Дорожнобудівельні фірми як правило старі - їм по 20-50 років. У тендерах основне значення має ціна і гарантія, фірма може тільки збільшити державний гарантійний термін. Скажімо замість 5-и років призначити 7 років.

1 клас - 1 каток, 5 робочих
2 клас - 2 катки, грейдер, скрейпер, асфальтоукладальник, 15 робочих
3 клас - 3 катки, 2 катки з вібрацією, грейдер, скрейпер, 2 асфальтоукладачі, 30 робочих
4 клас - 5 катків, 4 катки з вібрацією, 2 грейдери, 2 скрейпери, 4 асфальтоукладачі, 60 робочих

4. Громадський контроль. За укладанням дороги стежать 3 сторонніх спостерігачі: один від місцевого самоврядування (типу нашого старшого по будинку), другий від місцевого автомобільного союзу, 3-й від дорожньої профспілки. Кожному представнику видають протокол, якщо хоча-б одному представнику обґрунтовано не подобається як покладена або відремонтована дорога - фірма зобов'язана цю ділянку переробити за свій рахунок.

5. Дороги будуються і ремонтуються влітку, фірми стежать за прогнозом погоди. За укладання асфальту в дощ - ліцензію відбирають.

6. Ямковий ремонт, якщо є необхідність - допускається виключно як тимчасова і вимушена міра. Вигризання ямок і закладення їх асфальтом повинне бути зроблено за один день. При цьому стінки і дно ямки в старому асфальті розігрівають спеціальним пальником, щоб новий асфальт краще прилип до старого. Через кілька тижнів ділянку дороги з латками повністю ремонтують, здираючи асфальт до щебня і укладаючи новий. Стики старої і нової ділянки прогрівають спеціальним пальником до пластичного стану, щоб не було помітно з'єднання.

7. Під час ремонт дорогу перекривають повністю. Автомобілісти користуються дублюючими трасами, їх там багато.

Весь секрет криється в якісному дорожньому покритті, в правильному підході до ямкового ремонту доріг.

Joomla 2.5